Wie kan het spionnenavontuur aan?
Wie kans wil maken op een plek op de Super Spy School, moet eerst een test doen. Heb jij het in je om een Super Spy te worden? En hoe staat het met je typetalent? Een spion moet supersnel en onder elke omstandigheid geheime berichten kunnen versturen en codes kunnen kraken. Blind typen is dus een must! Pas als de eerste missie is geslaagd, en je bewezen hebt geschikt te zijn, kun je verder.
Typeles van Miss J
Als nieuwe leerling aan de geheel vernieuwde online Super Spy School krijgt je kind eerst een warm welkom van de directeur en een handige Spypad van uitvinder professor Qwerty. Op de Spypad staan allerlei spionnenapps. Typeles krijgt je kind van Miss J, een ex-spionne.
Wie is Mister I?
De eerste typeles start rustig. Je kind leert de juiste houding achter de computer, de juiste stand van de handen en de eerste letters. Alles verloopt normaal totdat de mysterieuze Mister I inbreekt op de Spypad. In een videoboodschap vraagt hij om hulp bij een geheime spionnenmissie!
Het avontuur gaat van start
Mister I heeft ontdekt dat er iets gaande is wat het bestaan van de Super Spy School in gevaar kan brengen. Om hem te helpen moet je kind al zijn of haar typetalent inzetten. Spionnenmissies zoals een drone-attack afwenden, een kluis kraken of een camerasysteem hacken, kunnen niet slagen zonder hulp van jouw kind. Het avontuur zorgt voor afwisseling en motivatie. Je kind wil weten hoe het avontuur verder gaat en zal de cursus steeds met plezier volgen tot het eind.
Wordt het mysterie opgelost?
Tijdens de cursus komt je kind steeds verder in het avontuur waarin hij of zij samen met Mister I, Miss J en professor Qwerty een wereldwijd mysterie probeert op te lossen. Een pittige taak … en ondertussen gaan de typelessen op school gewoon door. Bovendien wordt je kind ook nog gevraagd om te helpen bij het schoolfeest aan het eind van het jaar. Als de school dan nog bestaat tenminste ...
K. van Dijk
Met een spionageverhaal leren typen
“Een hele leuke manier om goed te leren typen. Het spionageverhaal waarin ze deelnemer zijn, houdt de motivatie hoog.“
A. Kips
Super
“Door het werken met missies en het verhaal waren onze kinderen zeer gemotiveerd om de lessen te volgen!“