Om je goed onderwijs te kunnen bieden verzamelen en verwerken we persoonsgegevens van ouders/verzorgers en van het kind. Bijvoorbeeld voor het toesturen van cursusmateriaal of informatie over de voortgang van de cursus. Hieronder lichten we dat verder toe.
Onderwijs bieden
Ouders/verzorgers en cursisten hebben regelmatig interactie met ons. Dit begint met het toesturen van het cursusmateriaal, het regelen van het betalingsverkeer, in de loop van de cursus het toesturen van rapportages over de vorderingen en incidenteel is er contact met de klantenservice als er zich mogelijk een probleem voordoet met de cursus.
We doen dit om ouders/verzorgers en kinderen te begeleiden en daarmee de overeenkomst die is gesloten te kunnen uitvoeren. De gegevens van ouders/verzorgers en kinderen zijn indien gewenst altijd opvraagbaar en aan te passen. We verklaren dat we deze gegevens nooit aan derden verkopen of verstrekken.
Welke gegevens verwerken we?
Op de eerste plaats verwerken we contactgegevens van ouders/verzorgers en van het kind. Denk daarbij aan naam, adres, woonplaats, geboortedatum en e-mailadres.
In het kader van de cursus verwerken we ook persoonsgegevens. Denk daarbij aan resultaten in voortgang en diploma of certificaat.
Hoe lang bewaren we je gegevens?
We hebben als onderwijsinstelling een bewaarplicht met betrekking tot persoons-, examen- en diplomagegevens van studenten. Deels valt dit onder de Archiefwet en deels onder andere wetgeving zoals onderwijswetgeving, WEB en WHW. Ook na de looptijd van je overeenkomst bewaren de wettelijk verplichte gegevens. Zo bewaren we gemaakt examenwerk in ieder geval nog 2 jaar na diplomering. Afgegeven diplomagegevens worden minimaal 50 jaar bewaard.
Als je klant bij ons wordt verzamelen en verwerken we gegevens die administratief van aard zijn. Dat zijn bijvoorbeeld NAW-gegevens en betaalgegevens. Hieronder lichten we dit toe.
Inschrijven
Als je je bij ons inschrijft leggen we persoonsgegevens vast en verwerken we die ook. Denk daarbij aan NAW-gegevens, betaalgegevens (zoals je IBAN bankrekening nummer) en allerlei zaken die betrekking hebben op de opleiding. Gedurende de opleiding kunnen er veranderingen plaats vinden. Als je bijvoorbeeld verhuist, zullen we je adresgegevens muteren.
Gedurende je studie kunnen er ook persoonsgegevens toegevoegd worden, bijvoorbeeld door de contacten die we met elkaar hebben. Zo maken we een notitie als je contact met ons hebt. Ook leggen we de correspondentie die je van ons ontvangt vast.
We doen dit om jou als klant te kunnen bedienen en het onderwijs te bieden dat we afgesproken hebben. Oftewel: om de overeenkomst die we met je gesloten hebben te kunnen uitvoeren.
Facturatie
Als je klant bij ons bent ontvang je facturen en houden we bij of en wanneer je deze betaald hebt. En mocht na vele herinneringen betaling uitblijven, dan zullen we een aantal persoonsgegevens overdragen aan een derde partij, zoals een incassobureau om alsnog de betaling te regelen.
We doen dit omdat je, wanneer je klant bij ons wordt, zult moeten betalen voor de producten en diensten die wij leveren. Het is een noodzakelijk deel van de overeenkomst die we met elkaar gesloten hebben.
Hoe lang bewaren we je gegevens?
We bewaren je gegevens voor (financieel-) administratieve doeleinden maximaal 7 jaar en voor openstaande vorderingen maximaal 5 jaar na de laatst verstuurde aanmaning. Indien een rechter uitspraak heeft gedaan (vonnis) op een openstaande vordering, dan bewaren we je gegevens 20 jaar.
We informeren ouders/verzorgers graag gericht over LOI Kidzz, ons assortiment of eventuele acties. Dit doen we via e-mail, telefoon, post, chat of WhatsApp. Voor dit doel verzamelen we persoonsgegevens.
We verklaren dat we geen commerciële boodschappen richten aan kinderen.
Toestemming voor gebruik
Bij het aanvragen van informatiemateriaal of het doen van een test vragen we aan je of we je persoonsgegevens voor bovenstaand doel mogen gebruiken. Je toestemming kun je te allen tijde weer intrekken.
Welke gegevens verwerken we?
We verwerken je voornaam, achternaam, geslacht, e-mail adres, postcode, adres, woonplaats en land. Als je namens een bedrijf informatie bij ons opvraagt verwerken we ook de naam van het bedrijf waar je werkt.
Hoe lang bewaren we je gegevens?
Na het doen van een (nieuwe) aanvraag zullen we je persoonsgegevens voor marketing doeleinden maximaal 5 jaar bewaren.
We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat kinderen online veilig zijn en hebben extra privacyprocedures geïmplementeerd om ervoor te zorgen dat we onze cursisten veilig houden wanneer ze onze online leeromgeving gebruiken. We richten onze marketingactiviteiten niet op kinderen. Zij krijgen dan ook alleen noodzakelijke cookies; de cookies die nodig zijn voor de basisfuncties en toegang tot beveiligde gedeelten van de website die ze nodig hebben om hun cursus te kunnen volgen. De persoonsgegevens van kinderen vragen we alleen aan en met toestemming van ouders/verzorgers.
We helpen je zo goed mogelijk
Wij willen graag dat je je ook telefonisch voor een opleiding in kunt schrijven of aanpassingen op je bestaande opleiding door kunt geven. Dat hoort bij onze service. Dus als je via telefoon iets wijzigt of afsluit, is het opgenomen telefoongesprek meteen de bevestiging van onze communicatie.
Daarnaast streven we ernaar je zo goed mogelijk te helpen. Dat kan alleen als we voortdurend kijken hoe dat beter kan. Daarom nemen we de telefoongesprekken op zodat we onze medewerkers kunnen trainen en onze processen kunnen verbeteren.
We doen dit om jou als klant goed te kunnen bedienen en de service te bieden die jij en andere klanten van ons verwachten. Oftewel: om de overeenkomst die we met je gesloten hebben te kunnen uitvoeren.
Hoe lang bewaren we je gegevens?
We bewaren de opnames van telefoongesprekken maximaal 3 maanden.